30. apr. 2011

Blogging?

Etter påskeferie på Lillehammer og i Bergen kjenner jeg savnet etter venner og familie sørpå er litt større en vanlig. Tenkte derfor at å videreføre bryllupsbloggen kanskje kunne være en god idè. Nå er det jo alltid forbundet med litt skrekk å skrive blogg når en er norsklærer, samtidig som det er en viss fare for at det blir enveis-kommunikaajon, så vi får se hva det blir til...

Livet i Finnmark til nå må vel gjerne oppsummeres, og status i heimen vår er:

- vi har vært gift i ti måneder... Det har vært endel slitsomme dager, ikke fordi vi er gift, men flytting og sykdom har tatt på..Men det har vært mange gode opplevelser og, og det har vært en stor styrke å være gift midt oppi alt:)

- vi (LES Eva Linn) har gått mer på ski denne sesongen enn noengang før i sitt liv! Dvs i snitt en gang i uken. Tommelen opp? Tja, det har vært endel fine turer, men det er ikke alltid like godt føre, og jeg er usikker på om det er strategisk å ha sin mann som skitrener.. Men ja: Ski er ganske gøy, i hvert fall hvis jeg FÅR LOV å stoppe å se LITT på naturen innimellom.. (slik gjør man visst ikke i familien Skjæret, har jeg hørt fra sikre kilder...)

- Eiliv har konvertert, og har denne uken kjøpt seg Windows-basert HTC-telefon. Stakkars Apple, de "mister" en trofast kunde, så gjenstår det å se om det blir stakkars Eiliv og...:)

- Vi har begynt å få struktur på hverdagen sammen. Middager blir som oftest laget i fellesskap (LLL= lenge leve likestillingen;), maten blir som oftest handlet inn for en uke av gangen, Eva Linn vasker klær, Eiliv tar ut av oppvaskemaskinen, ingen vil vaske bad (!), begge vil støvsuge (!?), Eva Linn vil prate, Eiliv vil stort sett prate (utenom etter kl 23;), begge vil handle, og ingen vil betale regninger (Eiliv roter dem vekk og Eva Linn legger dem vekk, men ender opp med å betale dem til slutt likevel.)

- Vi har ikke blitt så friluftsfolk som vi planla da vi flyttet hit, men vi har i hvert fall laget bål en ca 5-10 ganger (Savner deg ektra da, Elisabeth L!), og vi har begynt å få oversikten over MULIGHETENE i og utenfor Alta. Heldigvis har vi begynt å få oss venner med BIL (takk til dere;), så forhåpentligvis får vi til en tur i NY og NE, både i midnattssol og i mørketid. Det tar tid å utforske en ny landsdel! (Argument for å fortsette å bo her, brukes av Eiliv). Men samtidig må man jo utnytte den tiden man har (argument som i stor grad brukes av Eva Linn).

- Vi bruker mindre penger enn før på følgende: kafe, klær (?), buss, strøm, ingenting,telefon(takk Onecall;), film og cder (takk gode Alta bibliotek) kino og mat. Vi bruker mer penger enn før på følgende: vinterklær og treningsutstyr, flybilletter og netthandel. alt i alt går vi i pluss i forhold til vårt forrige liv i storbyen. Enda vi jobber/tjener mindre. Det kan man like.

- Vi er fremdeles like glad i ungdommer, og prøver å henge med dem så ofte vi kan, enten det er WII-fest i heimen, båltur ute eller ungdomsmøte hver fredag. Det gjelder å holde seg ung når man nærmer seg de 30....

Mye mer man kunne skrevet, men bloggen skal ikke bare passe for de leseglade, men også de som liker det hele kort og intenst, så da sier jeg so long. Nye lister kommer snart. NYT våren i sør, her passerer gradestokken snart 4 VARME-grader:)

Eva Linn og Eiliv

3 kommentarer:

  1. Hurra for blogg! Utrolig mye kjekkere å lese om livene deres i Finnmark, enn om bryllupet deres som jeg ikke fikk vært med på. Måtte de fremtidige innlegg bli flere enn de foregående!

    SvarSlett
  2. Gøy! Koste meg med innlegget, gleder meg til fortsettelsen, savner dere masse..

    SvarSlett
  3. Flott at du blogger Eva Linn. Vil gjerne høre mer om alt og ingenting fra livet i Alta. Og jeg våger meg til og med på å kommentere, selv om det er forbundet med litt skrekk å kommentere bloggen til en norsk lærer. Har seff ingenting å utsette på norsken din, men har en ting å innrømme. Da jeg leste bloggen din gikk det opp for meg for første gang hva uttrykket i ny og ne betyr. Det er ganske flaut å innrømme det, men jeg har vel rett og slett aldri reflektert over hva uttrykket kommer fra før i dag. Tror det kom av at du skrev ny og ne i store bokstaver, så jeg får vel takk deg for denne nye innsikten. TAKK EVA LINN! :) Ellers håper jeg dere har det sånn noenlunde supert oppe i nord.

    SvarSlett