19. mai 2011

Kom mai, du skjønne MILDE, gjør skogen GRØNN!!!

ja, det blir nesten mer en befaling enn et ønske etterhvert. Nå har vi hatt vinter lenge nok! Og det toppet seg med 2 grader og sludd på 17.mai, nøyaktig mellom kl 10 og kl 15;) Så jo humoren i det, for all del, men er klar for VÅÅÅÅÅR! Grønt er det ikke blitt her enda(sikkert ganske absurd for dere SØRINGER å høre det), selv om det har vært mange fine dager her i det siste (definisjonen på "fin dag" her er opplett/sol og varmegrader). Så nå roper vi på skjønne MILDE-MAI! Du må skynde deg å komme før JUNI....

Status på Finnmarkslivet følger:

- Eiliv har (ENDELIG!) fått eksamenspanikk (i hvert fall et lite snev), og presterte å sitte på på skolen til kl 18(!) i går. Men studentlivet har jo sine fordeler og da, etter neste fredag er han ferdig, og skal jobbe på Furuly (sykehjem) i 1,5 mnd, samt sykle veldig mye (han har store planer).

-Eva Linn har og litt eksamenspanikk, skal være skriftlig sensor i år (200 stiler!), det har jeg ikke så panikk for, men heller muntlig eksamen. Men det skal gå bra, er jo jeg som skal sette karakteren.

- Vi har (som skrevet) feiret 17.mai, den skuffet ikke, mindre kø enn i Bergen, mindre styr og mindre organisering. Fine folk til frokost, fine folk til WII-spill på kvelden (om å gjøre å slå hverandre ned, herlig avkobling selv om det kanskje ikke er en helt passende NASJONALfeiring?), ingen isspising, veldig våte bein, bunaden på for tredje gang (utrolig følelse!), ingen grøt, veldig koselig fest på Fila, masse kake og en veldig fin mann i brylupsantrekket.
Konklusjon: Det eneste jeg savnet fra feiring i Bergen var: VENNENE mine og det kule toget (her gjør de jo ingenting gøy i toget).

- Vi savner Hanna (ola og marit), Marius (hilde og trond), Liam Daniel (Jannicke og Øystein) og Mari (heidi og pekki). De blir så fort store og er så søte små! Gleder meg til å være med "tanteungene" mine i sommer!! Ikke bli for store for fort, vent på meg;)

- Jeg skal feire bursdagen min om to uker, og den har allerede fått en tittel:
29 is the new 19:) Håper at dette går i oppfyllelse. Gleder meg til å fylle leiligheten med nye venner, og til dere gamle, slapp av, jeg kan GJERNE feire på nytt i Bergen;)

- VI har hatt en fantastisk ungdomshelg i Fila, hvor vi samlet 70 ungdommer fra hele FInnmark til en helg fylt av brae møter, Hjerte for byen ( hjelpe/glede folk i Alta), bading (inne), soling (ute), lovsang, mat og vennskap. Takk til alle dere her som tar så godt i mot oss, vi føler oss utrolig hjemme her, og elsker å henge med ungdommene i Alta. Dere gjør livet i nord meningsfullt.

- Vi får besøk av SVIGERMOR/elin om tre uker, og gleder oss stort. Svigermor er full av varme, klokskap, interesse og fleksibilitet, og vi er så glad for at hun vil komme å se hvordan vi har det i nord. Og til alle dere andre: bare kom!Sengen står klar, midnattssolen kommer om en ukes tid, mai er skjønn og mild(?), og livet i nord er godt!

Klem fra Eva Linn og Eiliv
ps: Bilder finner du foreløig bare på face, har et album som heter "naturen og livet i Finnmark", se bilder fra eks 17.mai der;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar